EN  /   DE  /   FR  /   IT   /   PL  /   RU 
Kontaktai Svetainės struktūra Pritaikyta neįgaliems Klausiate‑atsakome Paieška
Į svetainės pradžią  
NAUJIENOS
Kovo 11-oji Šiaulių „Aušros“ muziejuje


2011-03-09

Figūrinė žvakidė, Italija, Veneto regionas, XVI a.
Figūrinė žvakidė, Italija, Veneto regionas, XVI a.
Šarvų komplektas, Vidurio Italija, XVI a.
Šarvų komplektas, Vidurio Italija,
XVI a.
Vilemas Jansonas Bleu (Willem Janszoon Blaeu), Mikalojaus Kristupo Radvilos ir Tomo Makovskio 1613 m. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės žemėlapio antrasis variantas, Amsterdamas, 1631 m.
Vilemas Jansonas Bleu (Willem Janszoon Blaeu), Mikalojaus Kristupo Radvilos ir Tomo Makovskio 1613 m. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės žemėlapio antrasis variantas, Amsterdamas, 1631 m.
Gobelenas "Tobijaus kelionė į Ekbatano miestą Persijoje", Flandrija, Briuselis, apie 1570 m.
Gobelenas "Tobijaus kelionė į Ekbatano miestą Persijoje", Flandrija, Briuselis, apie 1570 m.
PALMAI IL DŽOVANEI (Palma il Giovane (1544-1628),kitaip-Jacopo Negretti) priskiriamas tapybos darbas "Kristaus nuėmimas nuo kryžiaus", Italija, XVI a.pab.-XVII a.pr.
PALMAI IL DŽOVANEI (Palma il Giovane (1544-1628),kitaip-Jacopo Negretti) priskiriamas tapybos darbas "Kristaus nuėmimas nuo kryžiaus", Italija, XVI a.pab.-XVII a.pr.

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos proga Ch. Frenkelio viloje, Šiauliuose, atidaroma paroda „Sugrįžęs Barokas. Valdovų rūmų muziejaus vertybės“. Ji reprezentuoja XVI a. antros pusės–XVII a. kultūros, meno ir interjero palikimą, saugomą Valdovų rūmų muziejaus rinkinyje.

Pirmojoje parodos dalyje kuriama Baroko epochos rūmų interjerui būdinga erdvė. Pristatomi Lietuvos ir Lenkijos valdovų nuo Onos Jogailaitės iki Jono Kazimiero Vazos portretų kopijos,  apie 1570 m. Briuselyje sukurtas gobelenas „Tobijaus kelionė į Ekbatano miestą Persijoje“,  Venecijos dailininkui Palmai il Džovanei (Palma il Giovane, kitaip – Iacopo Negretti, 1548–1628) priskiriamas tapybos darbas „Kristaus nuėmimas kryžiaus“. Ekspoziciją papildo XVI–XVII a. baldai, žvakidės, veidrodžiai, indai bei ginkluotės pavyzdžiai.

Antrojoje parodos dalyje eksponuojami XVII a. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės žemėlapiai, grafikos darbai su Lietuvos ir Lenkijos valdovų atvaizdais, mūšių scenomis. Ypatingas parodos akcentas – Lietuvos didžiojo kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Aleksandro Jogailaičio (1492/1501–1506) karūnos kopija. Šis eksponatas reprezentuoja Renesanso epochą, tačiau yra iliustratyvus valdovų galios ir valdžios simbolis.

Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmai Vilniaus Žemutinėje pilyje nuo XIII–XIV a. sandūros buvo senosios Lietuvos valstybės politinis, administracinis ir kultūrinis centras. Lietuvos valdovų rezidencija ypač suklestėjo XV a. pabaigoje–XVII a. pirmojoje pusėje. Prieš nusiaubimą XVII a. viduryje prabangūs rūmai buvo įgavę ankstyvojo Baroko bruožų.

Nuo 2003 m. Valdovų rūmams jau yra sukaupta beveik 600 Gotikos, Renesanso ir Baroko epochų vaizduojamosios ir taikomosios dailės kūrinių, istorinių ginklų, žemėlapių. Beveik pusė šių vertybių atspindi Baroko epochos stilistiką. Ypač reikšmingą rinkinio dalį sudaro barokiniai gobelenai, tapybos darbai, taikomosios dailės kūriniai su valdovų heraldiniais ženklais, to meto mokslo ir meno palikimą liudijantys leidiniai, kartografijos raidą atspindinti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės žemėlapių kolekcija.

Parodos „Sugrįžęs Barokas. Valdovų rūmų muziejaus vertybės“ kuratoriai: dr. Vydas Dolinskas, Dalius Avižinis, Marijus Uzorka.

Tai pirmą kartą Lietuvoje apdrausta kilnojamoji paroda. Jos generalinis rėmėjas – UAB „BTA draudimas“. Rėmėjai − UAB „Rūta“, Valdovų rūmų paramos fondas.

 

 

            

 

D. Avižinio nuotraukos iš parodos „Sugrįžęs Barokas. Valdovų rūmų muziejaus vertybės“ atidarymo

 

 
 


Į viršų
Į svetainės pradžią
© Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai